Firma

Zmiany lokatorskie – jak zarządzać ich obsługą?

• Zakładki: 85


Wobec konkurencyjności na rynku nieruchomości każdy atut, jakim wyróżnia się firma deweloperska lub poszczególna inwestycja, dają przewagę nad konkurencją. Jednym z takich atutów jest możliwość wprowadzania zmian lokatorskich – określonych zmian w nieruchomości, które pozwalają dostosować ją do indywidualnych potrzeb i oczekiwań klienta firmy deweloperskiej. Jest to skuteczne narzędzie marketingowe, jednak realizacja zmian lokatorskich wymaga obsługi kolejnego procesu biznesowego. Jak efektywnie zarządzać obsługą zmian lokatorskich?

Jakie zmiany lokatorskie mogą zostać ujęte w umowie deweloperskiej?

Zmiany lokatorskie, jakie mogą zostać ujęte w umowie deweloperskiej, obejmować mogą zmianę rozmieszczenia ścian działowych oraz drzwi wewnętrznych, szerokość drzwi wewnętrznych, zmianę układu gniazdek elektrycznych i włączników światła, a także rozmieszczenia grzejników i punktów wodno-kanalizacyjnych. Takie zmiany lokatorskie pozwalają w znacznym stopniu zmienić układ pomieszczeń oraz zaadaptować je według własnej planu aranżacyjnego.

Obsługa zmian lokatorskich – jak efektywnie nią zarządzać?

Zmiany lokatorskie – oprócz ogromnej przewagi, jaką dają deweloperowi – są też kolejnym procesem, wymagającym obsługi. Na poziomie ustalania zmian, ich realizacji, rozliczania płatności za ich wprowadzenie oraz rozliczenie podczas odbioru technicznego wymagają koordynacji pracy wielu osób. Znaczącym ułatwieniem jest automatyzacja obsługi tego procesu biznesowego, który możliwy jest dzięki odpowiednim narzędziom.

Pozwala na to system CRM dla deweloperów, który oferuje dostosowane do potrzeb branży deweloperskiej rozwiązania. W module zmian lokatorskich dostępne są wszystkie informacje, dotyczące poszczególnych zleceń:

  • dane klienta
  • adres inwestycji
  • kategoria zmiany lokatorskiej
  • opis wraz ze wszystkimi szczegółami
  • cena brutto, netto oraz stawka VAT
  • status
  • planowany i rzeczywisty odbiór
  • zaimportowane dokumenty i dodane notatki
  • historia podjętych działań

Zmiany lokatorskie muszą zostać objęte umową deweloperską lub osobną umową. CRM dla deweloperów umożliwia generowanie umowy na podstawie danych zawartych w systemie, a wszystkie informacje o zmianach lokatorskich importowane są również do karty odbioru nieruchomości w module Helpdesk, co usprawnia obsługę również tego procesu biznesowego.

Zmiany lokatorskie to ogromny atut firm deweloperskich, które oferują je swoim klientom i przewaga nad rynkiem wtórnym. Dzięki zaawansowanemu systemowi CRM dla dewelopera obsługa zmian lokatorskich oraz zarządzanie całym procesem jest w znacznym stopniu zautomatyzowane. Generowane są dzięki temu oszczędności oraz redukowane ryzyko błędów, co przekłada się na wyższą zdolność operacyjną w firmie deweloperskiej.

Fot. Shutterstock.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
49 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *