Aby nasze firma pozostawała rozpoznawalna i przynosiła zyski, bardzo ważny jest wybór odpowiedniej formy reklamy. Powinna ona pozostać możliwie jak najbardziej widoczna w każdych warunkach, a także przyciągać uwagę potencjalnych klientów. Jakie rozmiary banerów wybrać, aby tak się stało? Co umieścić na banerze, by był przydatny?
Co umieścić na banerze reklamowym?
Przede wszystkim nazwę firmy i jej logo, które zapadnie oglądającym w pamięć. Bez względu na to, czy planujesz zainwestować w wielkoformatową reklamę mobilną, czy tradycyjny baner, który zamontujesz na ogrodzeniu, Twoja firma nie może pozostać niezauważona. Zaraz obok znaku reklamowego znajdź miejsce na opis usług lub produktów, który oferuje Twoje przedsiębiorstwo. Zawodowo strzyżesz psy? Udzielasz porad z zakresu księgowości? Prowadzisz studio masażu albo fitness? Bez względu na to, co robisz, klienci powinni o tym wiedzieć. Pamiętaj jednak, aby na banerze nie umieszczać zbyt wielu informacji. Nadmiar może doprowadzić do bałaganu, a ten skutecznie odwróci uwagę czytelników od najważniejszych treści. Ostatnim obowiązkowym elementem każdego banera reklamowego powinny być dane kontaktowe. Nazwa profilu w mediach społecznościowych, numer telefonu i adres e-mail pomogą pozyskać klientów. Czasami warto też dodać do tego adres siedziby firmy.
Jakie rozmiary banerów reklamowych wybrać?
Wszystko zależy od tego, jaką ilość informacji chcemy na nim umieścić i w jakiej lokalizacji planujemy zainstalować baner. Pamiętajmy, że materiał, z którego są wykonane banery reklamowe, bywa wyjątkowo podatny na silne podmuchy wiatru. Wieszając reklamę na terenie nieosłoniętym, warto więc ograniczyć jego wymiary albo zadbać o bardzo stabilne przytwierdzenie baneru do ogrodzenia.
Wymiary banerów reklamowych są bardzo zróżnicowane. W ich właściwym ustaleniu z pewnością pomogą doświadczeni pracownicy drukarni i agencji reklamowych. Poza tym wiele firm świadczących usługi w tym zakresie oferuje swoim klientom dostęp do internetowego kreatora projektów banerów. Wpisując interesującą nas powierzchnię reklamy, otrzymujemy całkowity koszt zamówienia i cenę za metr kwadratowy. Dzięki temu możliwe jest szybkie porównanie ofert poszczególnych agencji i wybranie tej, która najlepiej spełnia nasze oczekiwania.
Zanim wyślemy projekt do realizacji, warto skorzystać z ogólnodostępnych narzędzi służących do projektowania grafiki. W ten sposób rozmieścimy na wybranej powierzchni wszystkie interesujące nas elementy i przekonamy się, czy nasze wyobrażenia na temat rozmiaru baneru pokrywają się z rzeczywistością.
Baner reklamowy – czego unikać?
Wbrew pozorom, nie warto wybierać jaskrawych kolorów, które drażnią oczy potencjalnych klientów. Zrezygnuj z pastelowej gamy barw, jednak nie decyduj się od razu na neonowe kolory. Poza tym nie warto płacić za baner reklamowy o największej powierzchni. Znacznie ważniejszy niż rozmiar, jest pomysł na angażującą reklamę. Pamiętaj o tym, planując projektowanie i zakup baneru reklamowego dla Twojego przedsiębiorstwa.
Artykuł powstał we współpracy z firmą BanerBunny.
1 thoughts on “Zainwestuj w trafioną reklamę. Sprawdź, jaki rozmiar banera reklamowego wybrać”