Planując stworzenie własnej marki lub jej rebranding, jednym z głównych etapów jest zapewnienie rozpoznawalności. Istnieje wiele sposobów na to, aby firma była właściwie kojarzona, a jej reklamy skłaniały do zakupu. Planując rozwój, warto jednak wyjść poza schemat i skorzystać z mniej oczywistych form promocji. Ciekawym pomysłem jest spersonalizowanie kart oferowanych obecnym i przyszłym klientom. O czym pamiętać? Z jakich metod personalizacji karty korzystać? Czego z pewnością nie może zabraknąć na właściwie spersonalizowanej karcie rabatowej czy hotelowej?
Logo marki – rozpoznawalność z daleka
Nie ulega wątpliwości, że najpowszechniejszym sposobem na personalizację karty plastikowej jest umieszczenie na niej znaku towarowego firmy. Dzięki wyraźnie widocznemu logo karta plastikowa pozostaje łatwa do zidentyfikowania i odnalezienia w portfelu. Chcąc spersonalizować kartę plastikową w ten sposób, można wykorzystać wiele dostępnych na rynku, nowoczesnych metod.
Jedną z nich jest personalizacja termiczna. Dzięki zastosowaniu techniki termo-druku, nanoszone na kartę zdobienia są trwałe i odporne na wytarcie. Poza tym, taki rodzaj personalizacji karty plastikowej umożliwia skorzystanie z dowolnego rodzaju i rozmiaru czcionki. Dodatkową zaletą personalizacji karty plastikowej metodą termo-druku jest możliwość umieszczenia na niej zdjęcia. W ten sposób karta stałego klienta, karta VIP czy klubowa ma szansę stać się naprawdę niepowtarzalna, mimo wielotysięcznego nakładu.
Kod paskowy – wszystkie informacje w jednym miejscu
Ten rodzaj personalizacji karty plastikowej na dobre zrewolucjonizował zapisywanie informacji. W niewielkim, czarno-białym kodzie paskowym mieści się niezliczona ilość informacji. Umieszczając kod kreskowy na powierzchni dowolnie wybranej karty, sprawiamy, że staje się ona indywidualnym „kluczem” dla jej posiadacza.
W na karcie z kodem paskowym można ukryć m.in. dane właściciela, informacje o dokonywanych przez niego zakupach albo specjalną kombinację umożliwiający otwarcie drzwi w pokoju hotelowym. Tak szerokie zastosowanie kodów paskowych sprawia, że ta forma personalizacji karty plastikowej jest wyjątkowo często i chętnie wykorzystywana w najróżniejszych branżach.
Ekologiczne materiały – w zgodzie z naturą
Ciekawym i wyjątkowo bezpiecznym dla środowiska sposobem indywidualizacji karty plastikowej jest wykonanie jej z ekologicznych materiałów. Poszukując firmy, która wykona nasze zlecenie, warto wybrać tę, która rezygnuje z niebezpiecznych materiałów. Jedną z nich jest Cardon, produkujący spersonalizowane karty plastikowe bez użycia azbestu.
Wytłaczanie – przede wszystkim indywidualizm
Poza plastikowymi z kodem paskowym, podstawowe informacje można też zawrzeć, wykorzystując metodę wytłaczania. Tradycyjne czcionki mechaniczne albo karta dodatkowo utwardzana promieniowaniem UV swoim wyglądem przypomina niekiedy kartę płatniczą. W rzeczywistości może być jednak stosowana w wielu innych gałęziach przemysłu, takich jak hotelarstwo czy branża rozrywkowa. Poza danymi właściciela, na powierzchni plastikowej karty wytłaczana jest również m.in. data ważności.Artykuł powstał we współpracy z firmą Cardon.