W czasach pandemii słowo „konferencja” na dobre zagościło w zbiorze słów niemal codziennie słyszanych przez każdego z nas. Konferencje prasowe przedstawicieli rządu odbywały się niemal co tydzień, i to dzięki nim mieliśmy dostęp do najnowszych informacji. Warto jednak pamiętać, że pod hasłem „konferencja” kryje się jeszcze wiele innych wydarzeń. Oto trzy najpopularniejsze rodzaje konferencji, które warto znać. Każda z nich ma nieco inny charakter, jednak wszystkie łączy to, że ich uczestnicy mogą pozyskać istotne dla nich informacje z różnych dziedzin.
Konferencja naukowa – dla żądnych wiedzy
Udział w konferencji naukowej to doskonały sposób na rozwój kariery zawodowej i zdobycie wiedzy z różnych dziedzin. Konferencje naukowe są coraz częściej organizowane przez koła studenckie, dzięki czemu dział mogą w nich wziąć już studenci najmłodszych lat. Zanim zdecydujemy się na zabranie głosu na profesjonalnej konferencji naukowej, warto uczestniczyć w niej jako słuchacz. W ten sposób nie tylko oswoimy się z atmosferą panującą na wydarzeniu, ale też zyskamy szansę na nawiązanie cennych kontaktów. Bez wątpienia pomogą w tym identyfikatory na konferencję, przygotowywane przez organizatorów. Najczęściej widnieje na nich imię i nazwisko uczestnika, a także uczelnia, którą reprezentuje. Jeśli wystąpienie którejś z osób wyda nam się wyjątkowo interesujące, dzięki identyfikatorom na konferencję szybko zidentyfikować autora pracy i będziemy mieli okazję dowiedzieć się nieco więcej o jego dokonaniach i obszarach zainteresowań.
Konferencja prasowa – nie tylko dla mediów
Jeszcze do niedawna konferencja prasowa była kojarzona z wydarzeniem zamkniętym, przeznaczonym wyłącznie dla przedstawicieli radio, prasy, telewizji i portali internetowych. Pandemia koronawirusa zmieniła jednak charakter tego wydarzenia. Transmisje zaczęły być chętniej i częściej transmitowane w mediach publicznych, dzięki czemu dostęp do nich zyskali również obywatele. Głównym celem konferencji prasowej jest zapoznanie jej uczestników z nowościami i planami dotyczącymi działań organizatora. Jeśli więc konferencję przygotowuje centrum handlowe, jego przedstawiciele z pewnością poinformują dziennikarzy o organizowanych akcjach promocyjnych czy marketingowych. Podobnie, jak w przypadku konferencji naukowej, również podczas jej prasowej odmiany identyfikatory na konferencję odgrywają znaczącą rolę. To dzięki tym niewielkim, plastikowym tabliczkom można bez trudu przypisać dziennikarza do właściwej stacji lub tytułu prasowego. Identyfikatory na konferencję prasową najczęściej zawierają też informację o tym, jaki typ mediów (radio, telewizja, prasa, portal internetowy) reprezentują wybrani redaktorzy.
Konferencja biznesowa – poznaj nowe rozwiązania w branży
Kolejnym typem konferencji są te biznesowe. To na nich uczestnicy omawiają najnowsze osiągnięcia branży, którą reprezentują. Konferencje biznesowe to okazja do nawiązania cennych znajomości, a także do rozwoju własnego przedsiębiorstwa. W tym przypadku również kluczowe okazuje się wykorzystanie specjalnych identyfikatorów na konferencję, które ułatwiają budowanie relacji. Biorąc udział w konferencji biznesowej, zyskujemy szansę na poznanie nowinek z branży oraz na odkrycie i przetestowanie całkiem nowych, niestosowanych nigdy wcześniej rozwiązań usprawniających działanie firmy.
Artykuł powstał we współpracy z firmą Cardon.