Firma

Obniżki cen czy inwestycja w materiały reklamowe? Jak zwiększyć przychody sklepu lub punktu usługowego?

• Zakładki: 30 • Komentarz: 1


Każdy, kto prowadzi sklep lub punkt usługowy wie, jak walka o klienta potrafi być trudna, czasochłonna, a czasami kompletnie nieskuteczna. Gdy zauważamy niepokojąco malejące obroty, szukamy szybkich sposobów na przyciągnięcie klientów. Czas weryfikuje czy nasze decyzje były słuszne i uczymy się na własnych błędach. Część z nich możemy jednak uniknąć i od razu zastosować najskuteczniejsze narzędzia marketingowe.

Obniżki cen, sezonowe promocje – jak ich nie stosować?

Klienci uwielbiają promocje i wyprzedaże. Niektórzy szukają tylko i wyłącznie przecenionych towarów – i to jest właśnie zła wiadomość dla handlowców. Każda obniżka wiąże się z mniejszą marżą, czyli mniejszymi zyskami.

Są oczywiście sytuacje, gdy warto wprowadzić promocje, a czasami nawet trzeba. Black Friday to dzień wielkich promocji, który najpierw popularny był w krajach anglosaskich, a następnie opanował całą Europę. Na początku był to dzień, w którym taniał sprzęt elektroniczny, obecnie jednak ten wyjątkowy moment sprzedażowy wykorzystują niemal wszystkie branże, także usługowe.

Nic dziwnego – ludzie szukają promocji, okazji, a właściciele sklepów, a nawet części punktów usługowych, mogą być pewni, że jeśli nie obniżą swoich cen w tym dniu, odnotują duże straty.

Nie warto jednak aż nadto przyzwyczajać swoich klientów do regularnych promocji. Wielu z nich będzie do nas wracać tylko wtedy, gdy będą oczekiwać niższych cen, a gdy ich nie będzie albo się wycofają i wrócą za jakiś czas, albo pójdą do konkurencji.

Regularne obniżki warto wprowadzić dla „wiernych klientów” – na przykład w ramach programu lojalnościowego.

Przewaga materiałów POS nad obniżkami cen

Klienci szukają nie tylko niskich cen, ale także dobrej jakości. Możemy zauważyć trend, że coraz częściej i coraz większej grupie klientów bardziej zależy właśnie na jakości, niż na konkurencyjnych cenach. Najlepiej oczywiście jest, gdy cena jest adekwatna do jakości.

A co rozumiemy przez jakość? W sklepie spożywczym są to produkty zawsze świeże, których jest dużo do wyboru, a w salonie fryzjerskim jest to profesjonalnie wykonana usługa fryzjerska. Klienci w każdym miejscu zwracają uwagę na profesjonalną i miłą obsługę oraz na czystość i estetykę w lokalu.

Materiały POS pomagają nam nie tylko zwiększyć obroty, ale także przywiązać klienta do marki i zwiększyć jej rozpoznawalność, co przekłada się na długofalowe relacje z klientem. Umiejętnie wykorzystywany POSM:

  • Zachęci klientów do skorzystania z promocji i przetestowania nowości
  • Uporządkuje przestrzeń, wyeksponuje ceny i pomoże zachować czystość
  • Przyciągnie uwagę klientów, pomoże nam się wyróżnić spośród konkurencji

 

Ciekawe materiały POS – przykłady z życia wzięte

Materiały POS znajdziemy w niemal każdym sklepie, coraz chętniej wykorzystują je także punkty usługowe. Niektóre pomysły okazały się być tak dobre, że zasłynęły na portalach społecznościowych i oczywiście przyciągnęły nowych klientów.

Chyba najsłynniejszy POS pojawił się w jednej z wrocławskich kawiarni. Pomysłodawca postanowił zwrócić uwagę, jak wielkie znaczenie mają proste słowa. W zależności od tego, w jaki sposób klient zamówi kawę, będzie musiał za nią inaczej zapłacić:

  • Kawa – 6 zł
  • Poproszę kawę – 5 zł
  • Dzień dobry, poproszę kawę – 4 zł

Internauci docenili kreatywność, poczucie humoru i wartość edukacyjną prostego przekazu na potykaczu i rozsławili kawiarnię na całą Polskę.

Restauracje i bary na potykaczach i szyldach informują potencjalnych klientów o tym, że w ich lokalu każdy może za darmo napić się wody z kranu, że z wody w misce wystawionej przed restauracją mogą korzystać ich pupile lub że w ich lokalu zrezygnowano z plastikowych słomek.

Aby zwiększyć obroty, powinniśmy wyróżnić się na tle konkurencji, dbać o najwyższą jakość – materiały POS nam w tym pomogą.

comments icon1 komentarz
1 komentarze
19 wyświetleń
bookmark icon

1 thoughts on “Obniżki cen czy inwestycja w materiały reklamowe? Jak zwiększyć przychody sklepu lub punktu usługowego?

    Napisz komentarz…

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *