
Wypromowanie świeżej marki na rynku nie jest prostym zadaniem. To proces, składający się z wielu etapów – wymaga dużej wiedzy i doświadczenia. Na wstępie warto zacząć od skrupulatnej analizy konkurencji, badania rynku i stworzenia strategii marketingowej. Każda firma jest inna, dlatego też warto zaplanować działania marketingowe z uwzględnieniem specyfiki przedsiębiorstwa, produktu, czy oferowanej usługi. Jedną z bardziej charakterystycznych branż jest branża sportowa. Żeby ułatwić Wam to zadanie, przygotowaliśmy kilka uniwersalnych zasad, którymi warto kierować się, tworząc kampanię wizerunkową firmy z branży sportowej.
Zaufanie klienta a kreowanie wizerunku firmy
Podstawą do stworzenia kampanii wizerunkowej marki jest określenie wartości, jakie ważne są dla nas, jako twórców marki, a także określenie grupy docelowej, do której kierujemy ofertę. Kreowanie wizerunku firmy, to proces, w którym dużą rolę odgrywają emocje. Żeby odbiorca stał się lojalnym klientem, bardzo ważne jest budowanie zaufania i pozytywnych skojarzeń. Aby to uzyskać, wszelkie działania związane z marką musza być autentyczne i pokrywać się z wartościami ważnymi dla konsumentów. Doskonałym przykładem autentycznej kapani dopasowanej do odbiorców, jest film promocyjny marki Baltica, stworzony przez Galaktika Film. Baltica to polska marka tworząca deski surfingowe. Film doskonale oddaje surowość polskiego morza, a także emocje, związane z windsurfingiem, specyficzny styl życia i połączenie z naturą. Stylistyka filmu doskonale współgra z designem produktów Baltica i minimalistyczną identyfikacją wizualną.
Budowanie marki poprzez stanowisko specjalisty
Kreując wizerunek firmy w branży sportowej, warto podzielić się z klientami wiedza specjalistyczną. Doskonałym sposobem na to jest prowadzenie bloga, na którym będą publikowane artykuły poradnikowe i eksperckie. Warto też zadbać o wypowiedzi specjalistów związanych z marką w social media – to wzmacnia pozycję na rynku profesjonalistów. Można także przybliżyć klientom rozwiązania techniczne zastosowane w oferowanym sprzęcie sportowym lub pokazać z bliska proces tworzenia. Przykładem takiego skracania dystansu jest film reklamowy stworzony przez Galaktika Film dla brandu Fellow Skateboards. W tej krótkiej realizacji możemy zobaczyć kolejne etapy powstawania produktu – to jasny sygnał, że marka niczego nie ukrywa przed klientami.