Prowadzenie biznesu, który odnosi sukces kojarzy się zazwyczaj z suchymi wyliczeniami, twardą strategią i walką z konkurencją. Tymczasem o powodzeniu w świecie biznesu decyduje nie tylko jakość czy innowacyjność oferty, ale to w jaki sposób dana marka jest postrzegana przez klientów. Kluczem do sukcesu jest w dużej mierze odpowiednia strategia marketingowa, u podstaw której znajduje się identyfikacja wizualna.
Czym jest wyżej wspomniana identyfikacja wizualna? To szereg elementów wizualnych takich jak:
- Logo, logotyp
- Kolorystyka
- krój pisma
- wystrój wnętrz firmowych
- design produktów i opakowań
Identyfikacja wizualna zakłada spójność tych wszystkich elementów. Aby uniknąć pewnych różnic i niespójności tworzy się tzw. księgę identyfikacji wizualnej, w której każdy z elementów jest dokładnie określony. Kto jest odpowiedzialny za tworzenie identyfikacji wizualnej? Najczęściej zajmują się tym zadaniem graficy z agencji kreatywnych takich jak Quality Pixels http://qualitypixels.pl/. Może to zaskakujące, ale istotne jest nie tylko samo logo, ale i kolor dominujący na materiałach marketingowych – to wszystko działa na odbiorcę i może zaważyć na jego decyzji! Zanim więc wybierzesz kolor ulotek lub wizytówek zastanów się dwa razy.
5 thoughts on “Kolor sukcesu”