Chcesz się zatrudnić na stanowisku recepcjonisty w hotelu lub pensjonacie? Sprawdź, jakie kwalifikacje są wymagane bądź pożądane. Zdobądź umiejętności wymieniane w ofertach pracy i aplikuj online, by zacząć zarabiać na wykonywaniu czynności, w których czujesz się pewnie i które sprawiają Ci radość. Zapraszamy!
Recepcjonista/recepcjonistka – kompetencje twarde
Pierwszą z kompetencji twardych – a więc poświadczonych dokumentem – które warto mieć na stanowisku recepcjonisty, jest odpowiednie wykształcenie. Mowa tu o ukończonych studiach wyższych hotelarskich, studium bądź kursie. Warto mieć doświadczenie i umieć obsługiwać gości: meldować i wymeldowywać w systemie, wystawiać faktury. Jeżeli mowa o dużym hotelu, wymagana jest znajomość popularnych języków obcych, np. angielskiego, niemieckiego i rosyjskiego. Umiejętność poświadczysz chociażby dyplomem studiów wyższych filologicznych.
Recepcjonista/recepcjonistka – kompetencje miękkie
Praca z ludźmi w dużym stopniu opiera się na kompetencjach miękkich, na których będzie zależało Twojemu pracodawcy. By zostać recepcjonistą, musisz być uprzejmy, cierpliwy, wyrozumiały. Powinieneś szybko nawiązywać kontakt z ludźmi i służyć pomocą, gdy pojawia się problem. Ważna jest też praca pod presją czasu czy intensywności obowiązków. Twoja prezencja świadczy o hotelu, toteż musi być nienaganna – Twoim zdaniem będzie dostosować się do dress code’u. Ponadto liczą się wysoka kultura osobista, dobra organizacja pracy i skrupulatność.
Masz wszystko, czego potrzeba do pracy na stanowisku recepcjonisty? Zobacz najlepsze oferty: praca Łódź!
Zdj. Shutterstock