Poradniki

Jak zabezpieczyć delikatne produkty podczas transportu?

• Zakładki: 53


Czas pandemii miał bardzo duży wpływ na kształtowanie się zachowań wśród konsumentów. Wprowadzane obostrzenia i lock downy spowodowały, że możliwość zrobieni zakupów w sklepie stacjonarnym znacznie zmniejszyła się. Jednak nie oznacza to, że klienci zrezygnowali z zakupów – zdecydowanie nie! Wiele osób postanowiła przenieść swoje zakupy do sieci. Jeżeli zatem chcesz trafić do większej liczby klientów i oferować swoje produkty odbiorcom z każdego zakątku kraju, a nawet świata. Żeby zyskać zaufanie klientów, warto zadbać o profesjonalne zabezpieczenie towarów podczas wysyłki. Jest to szczególnie ważne, gdy produkty dostępne w Twoim sklepie internetowym są wykonane ze szkła, lub innego delikatnego materiału. Poznaj sprawdzone sposoby na pakowanie szkła do transportu i ciesz się dobrymi opiniami konsumentów. 

Zabezpiecz szklane produkty przed zapakowaniem

Zanim zapakujesz zamówienie klienta i nadasz przesyłkę, zadbaj o jego właściwe zapakowanie. Jakie produkty należy szczególnie zabezpieczyć? Z pewnością wymagają tego szklane i ceramiczne naczynia, donice, artykuły dekoracyjne, zegary, a także produkty wykonane z delikatnego tworzywa sztucznego, czy metalu. Wszystkie produkty, które narażone są na zarysowanie, pęgnięcie, ułamanie, czy stłuczenie wymagają dodatkowego zabezpieczenia w transporcie. Doskonałym sposobem na zamortyzowanie wstrząsów występujących w czasie transportu jest folia bąbelkowa. Dzięki pęcherzykom wypełnionym powietrzem sprawia ona, że zabezpieczony przedmiot nie obija się o inne przedmioty w paczce, a także o karton. W przypadku bardzo delikatnych elementów warto owinąć je folią bąbelkową kilka razy, tak, by stanowiła ona szczelne opakowanie. Takie opakowanie ochronne warto dodatkowo zabezpieczyć taśmą klejącą, aby w czasie transportu przedmiot nie przemieszczał się w folii bąbelkowej. 

Dobierz wielkość kartonu do zawartości przesyłki

Ważne żeby karton, do którego zapakujesz zamówione przedmioty był trwały, nie posiadał uszkodzeń czy naderwanych elementów. Znaczenie ma także odpowiednia wielkość kartonu. Wszystkie elementy zamówienia powinny się w nim swobodnie mieścić, jednak pomiędzy produktami a ściankami kartonu nie powinno być zbyt dużych przerw. Jeżeli po zapakowaniu masz obawy, że przedmioty mogą się przesuwać, zadbaj o wypełnienie, które te luki zabezpieczy. Wypełniaczami mogą być styropianowe elementy, pomięty papier pakowy, lub wspomniana wcześniej folia bąbelkowa. Pamiętaj, ze zadowolony klient, nie tylko prawdopodobnie powróci d Ciebie na kolejne zakupy, ale także poleci Cię innym!

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Opak-fol.

Fot. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
33 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *