Firma

Jak uprościć proces sprzedaży nieruchomości?

• Zakładki: 240


Zakup nowego mieszkania lub domu to dla większości osób jedna z najważniejszych decyzji w życiu. Tym samym jest to decyzja niełatwa, która wiąże się z koniecznością dopełniania różnych formalności. Chcąc ułatwić klientowi kupno wymarzonego domu, deweloper powinien sięgnąć po narzędzia, dzięki którym sprzedaż nieruchomości będzie znacznie łatwiejszy. Jak uprościć proces sprzedaży nieruchomości i w jaki sposób pomoże w tym zaawansowany CRM dla deweloperów?

W jaki sposób CRM dla deweloperów upraszcza proces sprzedaży nieruchomości?

CRM dla deweloperów, które funkcjonalności dostosowane są do potrzeb branży nieruchomości na rynku pierwotnym, to oprogramowanie, które ułatwia obsługę wszystkich procesów biznesowych. Należy do nich również wsparcie pracowników działów sprzedaży nieruchomości, która jest procesem wieloetapowym trwającym często tygodniami a nawet miesiącami. Do funkcji, które upraszczają proces sprzedaży nieruchomości, zaliczamy:

  • szybki dostęp do leadów oraz zapytań klientów, informacje dostępne wraz z historią obsługi
  • eksporty na portale nieruchomości i automatyczna aktualizacja danych ofert
  • powiadomienia o nowych zapytaniach klientów – możliwość szybkiej odpowiedzi sprzedawcy, przygotowanie spersonalizowanej oferty kilkoma kliknięciami
  • zbierane dane przez dział marketingu umożliwiają sprzedawcy już w pierwszej rozmowie dopasowanie oferty do oczekiwań klienta
  • integracja CRM z kalendarzem i powiadomieniami ułatwia zarządzanie czasem pracy
  • dostęp do wszystkich potrzebnych na każdym etapie sprzedaży nieruchomości dokumentów wraz z generowaniem dokumentów – np. umowy rezerwacyjnej
  • dostęp do informacji dotyczących płatności i możliwość generowania harmonogramu płatności, informowania klienta o zbliżających się płatnościach
  • dostęp do informacji dotyczących zgłoszeń serwisowych dokonywanych przez klienta
  • łatwa wymiana informacji handlowców z innymi działami firmy deweloperskiej
  • możliwość wykorzystywania szablonów maili ofertowych do komunikacji z klientem, sprawdzanie czy klient otworzył ofertę, czy kliknął w link w mailu
  • możliwość ustawienia przypomnień, np. o umówionym kontakcie z klientem lub o tym, że klient danej oferty nie otworzył
  • szybki dostęp do aktualnych danych z CRM dzięki aplikacji mobilnej

Wszystkie te funkcje sprawiają, że znikają bariery w komunikacji z klientem na poziomie pierwszego kontaktu, kolejnych rozmów, dobierania oferty, pomocy w przygotowywaniu dokumentacji dla banku, pomocy klientowi na etapie odbioru technicznego nieruchomości. Klient może dokonywać zgłoszeń poprzez panel klienta, gdzie również dostępne są informacje o saldzie czy dokumenty dotyczące nieruchomości.

Zarówno na pierwszym etapie prowadzenia rozmów z klientem, jak i dopełniania kolejnych formalności, CRM dla deweloperów ułatwia pracę pracownikom firmy deweloperskiej, w znaczącym stopniu ją automatyzując. Przekłada się to wyższe standardy obsługi klienta, skrócony czas pracy specjalistów, a co za tym idzie na większą konkurencyjność dewelopera w coraz bardziej rozwijającej się branży nieruchomości.

Fot. Shutterstock.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
99 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *