Poradniki

Jak sprzedać kurs online – wskazówki profesjonalistów

• Zakładki: 84


Jeśli masz pomysł na dochodowy kurs online i chcesz wykorzystać rosnące zainteresowanie tego typu usługami, sprawdź, co musisz wiedzieć, zanim rozpoczniesz sprzedawać. Proces sprzedaży kursów online można podzielić na kilka etapów.

Tworzenie kursów online to dochodowy format biznesowy, który może zwiększyć ogólne przychody i zyski firmy. Jest to również sposób na generowanie pasywnego dochodu, rozszerzenie usług na rynek globalny, a także zwiększanie świadomości marki, budowanie pozycji eksperta w swojej branży i pozyskiwanie wielu lojalnych fanów, potencjalnych klientów. 

Sprzedaż kursu za pośrednictwem zewnętrznych platform

Jak sprzedawać kurs online? To pytanie zadaje sobie wiele osób działających w przestrzeni internetowej.  Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z kursami i czujesz się bardzo niepewnie na tym rynku, warto zdecydować się na sprzedaż kursu za pośrednictwem zewnętrznych platform typu Udemy, Eduneo.online czy Kuvi. W ten sposób zdejmujesz z siebie wiele obowiązków związanych, chociażby z modernizacją strony i promocją. To znakomicie rozwiązanie, gdy osoba sprzedająca nie posiada rozbudowanej społeczności. Platformy zapewniają podstawową promocję kursu, dbając o to, by oferta regularnie docierała do nowych odbiorców. 

Jak wykorzystać narzędzia marketingowe do promowania kursu online – od SEO po reklamy w mediach społecznościowych

Jeśli udało ci się zbudować sporą społeczność wokół swojej marki, warto wziąć sprawy w swoje ręce, gdyż platformy sprzedażowe nigdy nie włożą w działania promocyjne tyle serca, co ty. Aby skutecznie promować kurs online, należy wykorzystać szeroki zakres narzędzi marketingowych – od SEO po reklamy w mediach społecznościowych. 

  • Zacznij od zoptymalizowania strony internetowej kursu pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO).
  • Postaw na reklamy skierowane do określonej grupy odbiorców, dostosowane do ich potrzeb. Możesz również tworzyć posty sponsorowane i promować je na różnych platformach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy Twitter.
  • Rozważ stworzenie programu partnerskiego lub lojalnościowego dla uczestników kursu online. Program partnerski polega na tym, że partnerzy otrzymują prowizje za polecanie kursu innym osobom. Program lojalnościowy natomiast oferuje rabat lub inne bonusy dla stałych uczestników kursu online. Programy mogą pomóc w budowaniu trwałej relacji z uczestnikami i przyciągnięciu nowego ruchu na stronę internetową kursu online.
  • Pomyśl o stworzeniu newslettera lub bloga dotyczącego tematów poruszanych podczas kursu online. Newsletter może zawierać informacje o nowych materiałach edukacyjnych lub aktualizacjach tematów omawianych podczas kursu. Z kolei blog może być źródłem informacji dla osób poszukujących wiadomości na temat treści poruszanych podczas kursu oraz źródłem linków prowadzących do strony internetowej kursu online.

Artykuł powstały przy współpracy z ekspertem kursów online Magdaleną Pawłowską – https://magdalenap.com

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
54 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *