Długie posiedzenia, zwłaszcza online, mogą znużyć uczestników i zwrócić ich uwagę ku innym tematom. Jak utrzymać uwagę i aktywizować członków organów spółek? W jaki sposób zaplanować prezentację, by słuchacze włączyli się do dyskusji i wyrazili opinie? Oto propozycje!
Zapowiedz wspólne obradowanie
Posiedzenie nie musi być jednostronnym monologiem. Jeżeli omawiane są kwestie ważne dla firmy bądź spółki, wręcz nie powinno. Odpowiednio wcześnie przygotuj materiały: agendę, projekty uchwał, inne dokumenty, i wyślij uczestnikom. Jasno zaznacz, że prosisz o odniesienie się do zagadnień i przygotowanie wypowiedzi na czas posiedzenia. W ten sposób nie tylko aktywizujesz współpracowników, ale także dobrze wykorzystasz czas, bo nie będziesz musiał pytać na wyrywki.
Egzekwuj wyrażanie opinii
Przechodząc do każdego kolejnego punktu posiedzenia, egzekwuj od uczestników wyrażanie opinii. Jeżeli poprosiłeś ich o wypowiedzenie się na dany temat, zadaj pytanie. Wykorzystaj funkcję udostępniania ekranów przez członków zarządu lub współdzielenia tablicy interaktywnej. Jeśli współpracownicy do tego nie przywykli, na początku mogą się zdziwić. Na kolejnych posiedzeniach będą już wiedzieć, że dyskusja ich nie ominie.
Zaplanuj głosowanie
Jeżeli zapowiesz wyłącznie dyskusję, uczestnicy posiedzenia mogą zapoznać się z dokumentami pobieżnie. Inaczej jest, gdy w grę wchodzi głosowanie. By oddać głos, muszą poznać daną kwestię dogłębnie i potrafić uzasadnić wybór. Dlatego zachęcamy do skorzystania z aplikacji do głosowań online Privote, w której oferujemy kilka rodzajów głosowań, w tym jawne i tajne.
Artykuł powstał przy współpracy z firmą Privote.net.
Zdj. Shutterstock