Firma

Interim manager, kim jest i dlaczego warto skorzystać z jego pomocy?

• Zakładki: 36


Kiedy nasza firma rozwija się coraz prężniej, warto pomyśleć o zatrudnieniu dodatkowych członków zespołu. Pomoże to nie tylko lepiej podzielić obowiązki, ale też zaplanować kolejne etapy pracy. Co zrobić, jeśli szczególnie zależy nam na osiągnięciu wybranego celu w ściśle założonym okresie? W takiej sytuacji warto pomyśleć o skorzystaniu z usług interim managera. Kim jest taka osoba? Na czym polegają jej zadania i ile trzeba zapłacić pracownikowi odpowiedzialnemu za interim management? Oto najważniejsze informacje.

Interim manager – kto to?

Interim management to obszar prowadzenia firmy, który pozwala na zintensyfikowanie działań w celu osiągnięcia konkretnego efektu. Zgodnie z definicją, interim manager jest odpowiedzialny za czasowe zarządzanie firmą. W tym okresie głównym założeniem jest podniesienie wartości przedsiębiorstwa. Jak to możliwe? Głównym zadaniem interim managera jest realizacja kolejnych etapów zatwierdzonego wcześniej planu.

Co ważne, osoba na stanowisku interim managera nie jest na stałe zatrudniona w firmie. Przedsiębiorca nawiązuje z nią współpracę zewnętrzną, która jest znacznie bardziej elastyczna niż tradycyjna forma.

Kiedy warto skorzystać z interim managementu?

Pomoc z zakresu interim managementu przyda się w wielu sytuacjach. Przede wszystkim wtedy, kiedy właściciel firmy liczy na stosunkowo szybkie osiągnięcie widocznych efektów. Do najczęstszych sytuacji, w których dochodzi do zatrudnienia interim managera, należą: plany restrukturyzacji firmy, ekspansja międzynarodowa lub ryzyko wystąpienia kryzysu związanego z działaniem przedsiębiorstwa. Za każdym razem wsparcie z obszaru interim managementu może się okazać nieocenione.

Poza tym, wśród zalet korzystania z pomocy interim managera znajdują się również:

  • elastyczna forma współpracy, która nie ogranicza żadnej ze stron. Przedsiębiorca nie musi tworzyć nowego miejsca pracy, a interim manager może swobodnie ustalać plan współdziałania.
  • Obniżenie kosztów wynikające z braku konieczności zatrudniania interim managera na tradycyjnie rozumianym stanowisku. Dzięki brakowi regularnego etatu pracodawca nie jest zobowiązany do płacenia różnorodnych składek na poczet współpracownika.

Ile zarabia interim manager?

Zanim zdecydujemy się skorzystać z doświadczenia i wiedzy interim managera, warto zaplanować takie działanie w budżecie firmy. Można oczywiście zdecydować się na współpracę z freelancerem, ale coraz więcej firm z obszaru doradztwa finansowego ma w swojej ofercie podobne usługi.

Najczęściej interim manager jest osobą zatrudnianą w wymiarze godzinowym i tak też opłacaną. Stawka plasuje się na poziomie około 2 tysięcy złotych za 60 minut. Oczywiście szczegółowe ustalenia dotyczące wynagrodzenia zależą od okresu planowanej współpracy i stopnia złożoności projektu. Choć takie działanie może wydawać się kosztowne, zatrudnienie interim managera to bardzo często najlepsza decyzja umożliwiająca osiągnięcie przez firmę wymiernych efektów.Artykuł powstał we współpracy z firmą RSQ Associates.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
93 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.