Choć otaczający nas świat rozwija się w naprawdę szybkim tempie, pewne rzeczy pozostają niezmienne. Firmy na całym świecie korzystają dziś z najnowocześniejszych metod promowania swoich produktów i usług, a mimo to druk na banerach reklamowych wciąż pozostaje jednym z najchętniej wykorzystywanych rozwiązań. Co sprawia, że banery są tak chętnie wybieraną opcją, jeśli chodzi o reklamowanie marki? Jakie wady i zalety ma druk na banerach? Kiedy warto to wykorzystać tę formę promocji?
Druk na banerach – jak to się odbywa?
Wszystko zaczyna się od zaplanowania, co tak naprawdę ma się znaleźć na banerze. Projekt baneru zależy od przedstawicieli firmy, która chciałaby w ten sposób promować swoje usługi. Ważne, aby baner zawierał nazwę przedsiębiorstwa i zakres jego usług. Istotne jest też umieszczenie na banerze adresu siedziby firmy wraz z danymi umożliwiającymi kontakt.
Przygotowując projekt druku na banerach, należy zadbać również o jego techniczny aspekt. Odpowiednie sformatowanie pliku do druku wiąże się m.in. z zapisaniem gotowej pracy we właściwym formacie oraz z zaplanowaniem marginesów. Odpowiednie rozmieszczenie tekstu i grafiki na projekcie zwiększy szanse sprzedaży. Aby uniknąć pomyłek i dodatkowych kosztów, w celu ich ustalenia warto skorzystać z pomocy profesjonalistów.
Ostatnim krokiem jest dostarczenie pliku do wybranej drukarni. Po uzgodnieniu wymiarów i materiału, na którym ma zostać wydrukowany baner, pracownicy punktu mogą przystąpić do realizacji zlecenia i druku na banerach. Stąd już tylko krok do rozpoczęcia akcji reklamowej przedsiębiorstwa.
Druk na banerach – zalety rozwiązania
Odpowiednio wykonany druk na banerach to sposób na promocję marki. Intensywne kolory i wyraźne kontury pozwalają zauważyć banery z naprawdę dużych odległości. Ma to znaczenie zwłaszcza w przypadku banerów montowanych bezpośrednio przy drogach szybkiego ruchu. Nadjeżdżający kierowcy nie zwalniają, aby przeczytać informacje umieszczone w druku na banerach. Ważne jest więc, aby mogli to zrobić już ze znacznej odległości.
Poza tym druk na banerach to rozwiązanie stosunkowo niedrogie. W przeciwieństwie do reklam elektronicznych taka forma promocji nie nadwyręży zanadto firmowego budżetu. Z drugiej strony druk na banerach pozostanie widoczny przez wiele miesięcy. Warto więc zatroszczyć się o to, aby baner był przygotowany naprawdę dokładnie.
Dzięki drukowi na banerach nasza reklama ma szansę dotrzeć do bardzo szerokiego grona odbiorców. Wystarczy zastanowić się, jak wiele osób każdego dnia mija rozwieszone w miastach banery. Wszyscy przechodnie i kierowcy są więc potencjalnymi klientami usług i produktów, które oferuje nasza firma.
Wady wykorzystywania druku na banerach
Z całą pewnością reklama w formie druku na banerach nie jest najnowocześniejszą formą promocji. Może się zatem okazać, że elektroniczne ekrany rozświetlone tysiącami barw znacznie łatwiej przyciągną uwagę mijających je osób.
Poza tym banery reklamowe stosunkowo łatwo można zdemontować. Oznacza to, że nasza reklama może zostać zniszczona lub ukradziona przez nawet niewprawnego złodzieja, a my będziemy musieli na nowo zainwestować w promowanie marki. Zanim wybierzemy ostateczną lokalizację baneru, przemyślmy więc, jak łatwo dostępny będzie ona dla wandali.
Poza tym druk na banerach może się okazać nieostry, przez co nie reklama będzie nieczytelna. Aby tego uniknąć, warto zaufać sprawdzonej drukarni, której pracownicy zrealizują nasze zlecenie na najwyższym poziomie.
Artykuł powstał we współpracy z firmą Baner Bunny.