Firma

Druk fleksograficzny – filar efektywnego brandingu

• Zakładki: 53


Branding to budowanie świadomości marki oraz kreowanie pożądanego wizerunku. Takie działania dla każdej firmy są niezwykle istotne – dzięki nim zwiększa się rozpoznawalność jej produktów, a tym samym sprzedaż artykułów. Warto pamiętać o tym podczas projektowania opakowania na produkt.

W wykonaniu interesujących opakowań niewątpliwie pomaga druk fleksograficzny. Dzięki tej metodzie możliwe jest wykonywanie wydruku na niemal wszystkich rodzajach materiałów. Szczególnie popularny jest druk fleksograficzny na folii. Pozwala on na uzyskanie żywych i wyrazistych kolorów, dzięki czemu opakowanie jest lepiej rozpoznawalne przez klientów.

Zastanawiasz się jak zaprojektować opakowania do kawy?

A może chcesz wiedzieć jak stworzyć opakowania na wyroby cukiernicze?

W tym artykule przedstawimy najważniejszą rolę opakowania i podpowiemy, jak podkreślić wyjątkowe cechy produktu. Dowiedz się jak efektywnie zaprojektować opakowanie i zbuduj pozytywny wizerunek swojej marki, wykorzystując do tego nowoczesną technologię druku fleksograficznego.

Druk fleksograficzny w praktyce

Praktyczna rola opakowania

Opakowanie pełni przede wszystkim rolę praktyczną. Jego podstawową funkcją jest ochrona zawartości. Jest to niezwykle istotne szczególnie przy pakowaniu artykułów spożywczych. Dla przykładu: opakowania do kawy powinny cechować się idealną szczelnością – tak, aby ziarna kawy nie straciły intensywności zapachu. Dlatego wybierz taki materiał, który zapewni ochronę zawartości przed czynnikami atmosferycznymi i mechanicznymi.

Opakowanie powinno zapewniać wygodny dostęp do jego zawartości. Dlatego zadbaj o komfortowe zamykanie i otwieranie. Niektóre opakowania warto wyposażyć w dodatkowe zabezpieczenia przed rozszczelnieniem.

Rola estetyczna opakowania

Opakowanie pełni również funkcję estetyczną. Polega ona na budowaniu pozytywnego wizerunku marki i zachęcaniu potencjalnego klienta do zakupienia produktu. Każde nowe opakowanie powinno być dopasowane do innych opakowań produktów z jednej serii. Dzięki temu zostaje zachowana spójna identyfikacja wizualna firmy. Przekłada się to na większą rozpoznawalność danego produktu – a dzięki temu na zaufanie klienta. Pamiętaj, że zaufanie konsumenta to istotna składowa w procesie zakupu.

Dlatego tutaj należy podkreślić, jak ważna jest klarowność przekazu. Opakowanie powinno jasno informować o tym, z jakim produktem klient ma do czynienia i co go wyróżnia. Projekt opakowania musi być czytelny. Czasem warto zawrzeć mniej informacji i umieścić przykuwającą uwagę grafikę. Tak zaprojektowany nadruk fleksograficzny zwiększy atrakcyjność produktu.

Opakowanie produktu z drukiem fleksograficznym – jak podkreślić wyjątkowe cechy artykułu?

druk fleksograficzny sposobem na wyróżnienie produktu
druk fleksograficzny sposobem na wyróżnienie produktu

Wiesz już jakie funkcje spełnia opakowanie. Teraz podpowiemy, jak sprawić, żeby było ono interesujące. Jakie są najważniejsze zasady projektowania efektywnych opakowań?

Odpowiednia hierarchia informacji

Jakie informacje klient przeczyta w pierwszej kolejności? Gdzie następnie podąży wzrok klienta? Musisz koniecznie odpowiedzieć sobie na te pytania. Wtedy będziesz wiedział jakie informacje chcesz eksponować i jak uzyskać zamierzony efekt. Do wyodrębnienia informacji możesz użyć technologii druku fleksograficznego!

Atrakcyjność oferty

Koniecznie podkreśl wyjątkową cechę produktu. Zbadaj konkretne oczekiwania konsumentów w stosunku do artykułu. Przeprowadź badania statystyczne za pomocą social mediów. Zastanów się, co wpływa na jego atrakcyjność, a co sprawia, że spotyka się z obojętnością. Zrób wszystko, aby dzięki kreacji opakowania nawiązać kontakt emocjonalny z klientem.

Element charakterystyczny

https://cdn.pixabay.com/photo/2016/09/22/10/43/eye-1686932_960_720.jpg

Dobre opakowanie posiada element charakterystyczny. Czasem jest nim logo, intrygujące połączenie kolorów lub oryginalny font. Układ graficzny powinien zapaść w pamięć klientowi. Dlatego postaw raczej na minimalizm. Mniejsza ilość elementów jest bardziej charakterystyczna.

Oryginalny design dzięki nowym rodzajom druku

druk fleksograficzny na opakowaniu

Pamiętaj, że opakowanie to reklama. Wiele producentów wychodzi z błędnego założenia, że dobry towar obroni się sam. Niestety nie jest to prawda. W dzisiejszych czasach klient ma wiele możliwości wyboru. Dlatego postaraj się wyróżnić się spośród innych producentów wyjątkowym designem. Zwróć uwagę na to, jakie uczucia wywołuje opakowanie. Ludzie dokonują zakupu często pod wpływem impulsu – czyli emocji, jakie wywoła dany produkt. Niebagatelne znaczenie ma tutaj kolor. Podświadomie wpływa on na poczucie wysokiej lub niskiej jakości produktu. Zielone płyny do czyszczenia łazienki są odbierane jako skuteczniejsze od przeźroczystych, a ciemne opakowanie kawy jest chętniej wybierane przez klientów. Pamiętaj o tych schematach przy realizacji projektu.

Teraz już wiesz, jak zaprojektować efektywne opakowanie na swój produkt wykorzystując do tego druk fleksograficzny. Pamiętaj o podkreśleniu wyjątkowej cechy swojego produktu. Dzięki temu przyciągniesz uwagę konsumenta. Zadbaj o każdy detal i atrakcyjność swojej oferty.

tagi: druk fleksograficzny, opakowania do kawy, druk fleksograficzny na folii, opakowanie kawy, opakowania na wyroby cukiernicze, nadruk fleksograficzny

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
40 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *