Marketing

Dlaczego sesje wizerunkowe dla firm są tak ważne? Poznaj opinię ekspertów z JUSTART-Studio w Gdańsku

• Zakładki: 75


Sesje wizerunkowe dla firm to rodzaj najcenniejszych aktywów każdej organizacji. To nie tylko mniej formalne zdjęcia, które można wrzucić to mediów społecznościowych, chcąc pokazać, jak wyglądają pracownicy poszczególnych działów. Przede wszystkim jest to sposób na pokazanie twarzy marki, czyli ludzi za nią stojących. Obraz nie tylko mówi, ale i jest wart więcej niż 1000 słów, szczególnie w dzisiejszych czasach, więc warto uczynić z niego narzędzi komunikacji między firmą a klientami. 

W nastawionych na dialog mediach społecznościowych samo prezentowanie dokonań firmy, jej produktów, usług to zdecydowanie za mało. By użytkownicy mogli zaprzyjaźnić się z marką, uwierzyć w jej intencje, warto pokazać jej twarz, czyli ludzi za nią stojących, ich historie, motywy działania. Poza wartościowym contentem, który jest częścią większej historii o tym, jak narodziła się marka i dlaczego jest w takim, a nie innym miejscu na rynku, to właśnie fotografia sprawia, że zaczynamy postrzegać markę zupełnie inaczej niż dotychczas. Badania pokazują, że jesteśmy w stanie zaufać danej osobie w ciągu 100 milisekund (!) od zobaczenia jej twarzy. Sesje wizerunkowe dla firm są sposobem na doskonałe pierwsze wrażenie i przedstawienie się obecnym i potencjalnym klientom w sposób, w jaki firmy chcą być odbierane na co dzień. 

Jak wyglądają sesje wizerunkowe dla firm?

Przede wszystkim są mniej formalne niż sesje biznesowe. Tłem do tego, co marka chce zakomunikować światu, najczęściej jest naturalne środowisko firmy, czyli po prostu miejsce pracy, centrum dowodzenia marką. Sesje wizerunkowe mogą odbywać się w również podczas firmowych eventów, szkoleń zorganizowanych przez daną firmę czy też targów branżowych. Dobre sesje wizerunkowe skupiają się na pokazaniu prawdy, która nie jest opakowana w poprawność polityczną przez zespół specjalistów od PR. Wykreowany wizerunek jest oczywiście rzeczą bardzo ważną, ale żeby się wyróżnić na tle konkurencji trzeba – choć może zabrzmi to nieco paradoksalnie – pozostać sobą, być innym niż wszyscy. Sesje wizerunkowe dla firm realizowane są wśród klientów w trakcie wykonywania usług, z użyciem akcesoriów czy też sprzedawanych produktów w dłoni. 

Sesje wizerunkowe dla firm – czy wymagają specjalnych przygowań?

Fotograf staje się dyskretnym obserwatorem, więc jego obecność nie usztywnia, nie onieśmiela i tym samym nie powoduje, że fotografowane osoby zaczynają się zachowywać nienaturalnie. Odpowiedni strój i mimika uchwycona we właściwym momencie wystarczą, by zamknąć w kadrze wartości, jakimi kieruje się dana firma. Mogą to być dbałość o klienta, życzliwość wobec korzystających z usług lub też najwyższej jakości produkcja. Sesja wizerunkowa dla firm obejmuje fotografowanie wszystkich pracowników firmy w różnych konfiguracjach. Doświadczeni fotografowie pomagają dobrać stroje i podpowiadają, jakie zdjęcia sprawdzą się najlepiej. Efektem wspólnej pracy na rzecz rozwoju marki są odpowiednio sformatowane zdjęcia, gotowe do użytku w preferowanych przez firmę kanałach cyfrowych.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
82 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *