Firma

Czy warto zainwestować w komunikator firmowy?

• Zakładki: 18


Na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, jak ważna jest sprawna, szybka i niezaburzona komunikacja wewnętrzna, zwłaszcza na linii managerowie-pracownicy. Jednocześnie możesz dostrzegać w Twojej organizacji pewne problemy w tym zakresie, które odbijają się na efektywności pracy, sprzyjają popełnianiu błędów, a także obniżają morale w zespole. Świadczy to o tym, że czas najwyższy wprowadzić zmiany w modelu komunikacji wewnętrznej. Bardzo dobrym pomysłem może być wdrożenie komunikatora firmowego.

Czym jest komunikator firmowy?

Komunikator firmowy to nic innego jak narzędzie do wewnętrznej komunikacji zdalnej. Jest to aplikacja mobilna, która umożliwia szybką wymianę informacji przy pomocy np. czatu lub powiadomień wysyłanych bezpośrednio na urządzenia zainteresowanych osób.

Takie komunikatory znamy z użytku prywatnego. Są o wiele wygodniejsze w porównaniu z klasycznymi kanałami komunikacji w zespole: rozmową telefoniczną, wideokonferencją czy nawet wiadomościami e-mail.

Komunikator firmowy bardzo dobrze sprawdza się do wymiany krótkich komunikatów, na przykład wydawania poleceń służbowych, informowania pracowników o ważnych wydarzeniach, ustalania terminów spotkań czy zapraszania na jakieś wydarzenia korporacyjne. To znacząco usprawnia komunikację wewnętrzną. 

Korzyści z wdrożenia komunikatora w firmie

Wszyscy korzystamy z różnego rodzaju komunikatorów internetowych, a główną motywacją jest wygoda. Dużo prościej i szybciej jest napisać komuś znajomemu krótką wiadomość, niż wykonać telefon – zwłaszcza, że osoba po drugiej stronie niekoniecznie może mieć możliwość odebrania rozmowy.

Dzięki komunikatorowi firmowemu eliminujemy problem nieskutecznego przekazywania wiadomości czy zniekształcania ich treści przez osoby trzecie. Odbiorca komunikatu musi potwierdzić jego odebranie. W dodatku informacja tekstowa jest łatwiejsza do przyswojenia i bardziej zrozumiała w porównaniu z tą udostępnianą podczas rozmowy telefonicznej.

Komunikator firmowy można wykorzystać na wiele sposobów, również w formie np. helpdesku (narzędzie do uzyskiwania szybkiej pomocy technicznej, wyjaśniania różnych spraw w dziale kadr etc.) czy narzędzia do podtrzymywania relacji w zespole, co jest szalenie ważne w firmach zatrudniających pracowników zdalnych i terenowych.

Idealne narzędzie dla zespołu rozproszonego

W dobie powszechnej pracy zdalnej firmy potrzebują narzędzi, które umożliwią łatwą i skuteczną komunikację w zespole rozproszonym. Wyobraźmy sobie kilkunastoosobową grupę osób pracujących nad wspólnym projektem, która musi się na bieżąco wymieniać informacjami, wątpliwościami i pomysłami.

Najlepiej sprawdzi się tutaj właśnie komunikator firmowy, z którego może korzystać również lider projektu czy bezpośredni przełożony, udostępniając za jego pośrednictwem różne materiały czy opiniując poszczególne etapy prac.

Więcej argumentów przemawiających za zainwestowaniem w komunikator firmowy znajdziesz w artykule na stronie https://www.bluecolibriapp.com/blog/komunikator-firmowy-do-czego-moze-sie-przydac-twoim-pracownikom.

Jaki komunikator firmowy wybrać?

Przede wszystkim nie powinien to być żaden z komercyjnych komunikatorów do użytku prywatnego, jak Facebook Messenger, WhatsApp czy Google Chats. Pamiętajmy o bezpieczeństwie firmowych danych, które często będą udostępniane tą drogą.

Na rynku znajdziemy kilka rozwiązań dedykowanych biznesowi, spośród których na szczególną uwagę zasługuje aplikacja Blue Colibri App. To kompleksowe narzędzie do komunikacji wewnętrznej, które poza funkcją komunikatora oferuje również m.in. moduł e-learningu, funkcję tworzenia wydarzeń, a także moduły wysyłania wniosków, rezerwacji sprzętu i pomieszczeń firmowych czy tworzenia ankiet pracowniczych.

Aplikację możesz przetestować za darmo, a szczegóły znajdziesz na stronie https://www.bluecolibriapp.com.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
21 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.