Firma

3 sposoby na dobrą relację z klientem

• Zakładki: 49


Rozpoczynasz działalność i chcesz, by jedną z wartości firmy było utrzymywanie dobrych, bliskich relacji z klientem? A może przebudowujesz profil firmy i dbałość o klienta ma się stać trzonem działalności? Poznaj 3 skuteczne sposoby na budowę i poprawę relacji z kontrahentem!

Dbałość o klienta na co dzień

Utrzymywanie dobrej relacji z klientem jest łatwe, gdy czuje się wyjątkowy. Podejście do niego jako unikalnej osoby przejawia się w słuchaniu jego potrzeb, wysyłaniu spersonalizowanych wiadomości i przygotowywaniu ofert specjalnie dla niego. Gotowce są wygodne i przyspieszają pracę, ale zapomnij o nich, jeśli chcesz zdobyć uznanie i lojalność klienta. Warto odgórnie zaplanować kontakt i dzwonić do klienta lub wysyłać mu wiadomości, aby upewniać się, że wszystko w porządku i nie potrzebuje pomocy. W niektórych branżach wystarczy telefon raz na kilka miesięcy (np. telefonia, internet), w niektórych nawet raz w tygodniu (np. pozycjonowanie stron).

Finansowanie rozwoju firmy z myślą o kliencie

Świetnym pomysłem na budowę relacji z klientem jest przygotowywanie dla niego specjalnych ofert – spoza katalogu dostępnego chociażby na stronie. Jeżeli prowadzisz zakład (np. kosmetyczny) i zamawiasz nowy sprzęt, zanim otworzysz rejestrację w internecie, zaproponuj skorzystanie z usługi stałym klientom.

Na początku działania firmy może być trudno z finansami na rozwój i kupowanie nowych urządzeń, ale nie martw się – od tego jest faktoring cichy. To usługa, w której za wystawione faktury otrzymujesz pieniądze od razu. Wypłaca Ci je firma faktoringowa, która następnie czeka, aż Twój klient dokona wpłaty. W efekcie nie masz problemu z płynnością finansową i możesz inwestować w rozwój. A dlaczego ów faktoring jest „cichy”? Ponieważ – inaczej niż w klasycznym faktoringu – klient nie dowiaduje się, że wystawiona mu faktura została przekazana innemu podmiotowi. Tajność finansowania sprawia, że faktoring cichy nie jest w stanie zachwiać relacji między Twoją firmą a klientem.

Święta – okazja do budowania więzi z klientem

Klient jest dla Ciebie ważny? Przypomnij mu o tym, wysyłając na święta kartkę z życzeniami i drobny upominek. Może próbki produktów, nowości bądź edycje limitowane? Jeśli jesteś usługodawcą, możesz przyznać klientowi darmowy miesiąc na skorzystanie ze świeżo wprowadzonej usługi.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą AOW.pl.

Zdj. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
115 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *