Czy identyfikacja wizualna jest ważna?

Nowe firmy rosną jak grzyby po deszczu. Wciąż pojawiają się nowe marki, oferujące konsumentom ciekawe produkty czy atrakcyjne usługi. Jednak świat biznesu nie wygląda tak sielankowo i wiele z nowo powstałych firm nie ma okazji świętować pierwszego roku otwarcia. Wśród firm, którym nie udał się sukces i na stałe musiały zawiesić tabliczkę z napisem „zamknięte”, są nie tylko te z nietrafionymi pomysłami. Najbardziej w tym gronie dziwią przedsiębiorstwa, które miały rewolucyjny pomysł na siebie. Wydawałoby się, że są skazani na sukces, a jednak coś poszło nie tak i wszystko skończyło się sromotną klęską…

Dopracowany wygląd

Sama dopracowana oferta firmy to już za mało. Aktualnie, aby zaistnieć na rynku, trzeba już na starcie mieć dopracowaną strategię marketingową i plan na siebie. Jednym z koniecznych elementów, o jakie musi zadbać początkujący przedsiębiorca, jest identyfikacja wizualna firmy. W skład identyfikacji wizualnej wchodzą m.in. logo, kolorystyka, krój liter. ident2Wszystkie te elementy powinny tworzyć spójną całość. Jaki jest cel identyfikacji wizualnej? Wyróżnia markę na tle pozostałych, tworzy wizerunek, dzięki któremu klienci będą rozpoznawać i identyfikować markę.

Identyfikacja wizualna powinna być spójna na każdej płaszczyźnie. Czyli, w tej samej kolorystyce powinny być utrzymane ulotki reklamowe, strona internetowa, wizytówki, opakowania produktów, czy elementy wystroju siedziby firmy. Ta reguła obowiązuje także w przypadku samochodów z firmowej floty. Kolorystyka wszelkich materiałów promocyjnych, powinna odpowiadać kolorom użytym w logo. Ważny także jest wybór odpowiedniego koloru, który podkreśli specyfikę Twojej działalności.

Zarówno logo, jak i pozostałe elementy identyfikacji wizualnej, powinny być wykonane fachowo. Dobór odpowiedniego kroju pisma, rozmieszczenie liter czy kształt logo ma istotny wpływ na postrzeganie firmy przez potencjalnych klientów. Firma posiadająca dopracowany, profesjonalny wygląd jest lepiej postrzegana w oczach konsumentów, wzbudza szacunek i zaufanie. Dlatego, w przypadku opracowywania identyfikacji wizualnej, lepiej nie ryzykować tylko zwrócić się do profesjonalistów z Quality Pixels: http://qualitypixels.pl/.

Może Ci się również spodoba

5 komentarzy

  1. Krzysztof napisał(a):

    jak Cię widzą, tak Cię piszą

  2. Mari napisał(a):

    Własne logo cieszy duszę, a i dobrze zrobione przyciaga Klientów 😉 im większy porządek w identyfikacji tym lepsze wrażenie robi się na innych

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *